A hónap hirdetése
Mitől jó vagy rossz egy reklám?
Ezt nehéz megmondani, mivel sok esetben több érdeknek és feltételnek kell megfelelnie a hirdetésnek.
A megrendelő elsősorban hatékonyságot vár el, minél nagyobb szintű megtérülést.
A kreatív, a készítő alkotni szeretne, valami egyedit, különlegeset, amit gúzsba köthet a megrendelő profitorientált elvárása.
Mi pedig, nézők, befogadók azt várjuk el, hogy a reklám érthető, szórakoztató és egyértelmű legyen.
Ebben a rovatban olyan online reklámokat vagy cikkeket teszünk közzé, amelyek (szerintünk) jók, vagy éppen rosszak.
Várjuk véleményeteket a megjelentetett hirdetésekről; illetve ajánlásaitokat, ha olyan reklámmal találkoztok, amelyik valamiért felkeltette az érdeklődéseteket!
Április
- 4-5 éves kor alatt a gyerekek nem tudnak különbséget tenni a hirdetések és a többi műsor között.
- Ötéves kor felett már felismerik a hirdetéseket, de nem feltétlenül kereskedelmi tartalmuk szerint (hogy mit is reklámoz), hanem sokkal inkább aszerint, hogy mennyire vicces, milyen hosszú. A reklámmal kapcsolatos gondolkodási feladat annak felismeréséről szól, hogy egy adott hirdetésnek az a célja, hogy meggyőzze a befogadót, és hogy ez a cél valójában a hirdető érdekeit szolgálja.
- Erre a felismerésre a gyerekek csak 7-8 éves koruk után válnak képessé.
- sztereotipizálás (női, férfi szerepek megjelenése)
- idealizált, álom-világ (férfi-női testkép, divat stb.)
- az örök fiatalság megjelenítése, a tökéletesség, mint ideál-kép.
Március
NEM UTÁLJUK (ANNYIRA) A FACEBOOK HIRDETÉSEKET
A PS:Provocative felmérése 1000 olyan magyar internetező felnőttet kérdezett meg, akik hetente legalább egy alkalommal interneteznek.
A felmérésből sok érdekesség derül ki, például a YouTube videóhirdetéseit az emberek 30%-a tartja bosszantónak, az e-mailben érkező reklámokat 27%, a bannereket pedig 16 %.
Érdekes eredmény viszont, hogy a Facebookon megjelenő hirdetések kevésbé zavarnak minket, mint például a hagyományos bannerek. A legnagyobb közösségi portál oldalsó hirdetései csak a felhasználók 5 százalékának szúrják a szemét, de a szponzorált posztokkal kapcsolatban is csupán 10 százalék fejezte ki nemtetszését.
A Facebook hirdetései ráadásul hasznosság tekintetében is megelőzik a webes hirdetéseket: a szponzorált posztok és az egyéb Facebook hirdetések a válaszadók 16%-a szerint informatívak, míg a hagyományos bannereket csupán 10% tartja hasznosnak. A szponzorált posztokat egyébként a nők kedvelik a leginkább – 11%-uk szerint informatívak, míg a férfiaknál ez az arány nagyjából feleannyi (6%).
Ti mit gondoltok, mennyire jók a Facebook hirdetések? Bosszantók? Informatívak?
Szerintetek megállja a helyét a kutatás?
Az eredeti cikk a http://facebooktippek.hu/ oldalon található.Február
Februári hirdetésünk szintén egy animált banner.
Miért esett erre a választásunk?
Ha a kedves látogató figyelmesen megnézi az első két képet, akkor talán nem is kell magyarázat. Egyszerűen kíváncsiak voltunk, mi lehet az a pókszerű valami, amiből csak úgy dőlnek a betűk? És igen, jól látja kedves látogató, ez a két meztelen alak lovacskázik, csak éppen a lovas ül fordítva a „lovon”.
A másik rejtély a szemünk előtt alakuló szöveg jelentése volt: ÁTMENET ÉS ÁTMENET. Vajon ez egy politikai hirdetés, és a nyolcvankilences eseményeket akarja megidézni, vagy valamilyen színelméleti kérdésre utalna?
Mire a kérdés igazában megfogalmazódna bennünk, az animáció megadja a választ: ez bizony a kortárs művészetek múzeumának a hirdetése. A reklám animációs része új jelentést kap: a formabontó felvezetés illik a múzeum profiljához, illik a kiállítókhoz.
Ha az egész spotot nézzük tökéletes összhangban és egységben van benne a mozgás és a mozdulatlanság, a fehér és a fekete.
(Egyébként megnéztük a kiállításról szóló részt a múzeum honlapján, és ott akadtunk erre az orosz képzőművészek által létrehozott képre, amely érdekes módon ábrázolja a kiállítás témáját, az átmenetet.
A könnyebb érthetőség kedvéért a három alak a képen balról haladva: Alekszandr Szergejevics Puskin, az orosz irodalom egyik legnagyobb alakja; a középső Jézus Krisztus ikonjellegű ábrázolással; a harmadik figura pedig nem más, mint Oroszország jelenlegi elnöke, Vlagyimir Vlagyimirovics Putyin.)
Január
A banner reklám az Educatio kiállítást harangozza be.
Grafikai szempontból túlterhelt, de ezt ellensúlyozza a nyelvi blikkfang, amely Descartes híres mondására játszik rá: “Cogito ergo sum!”, azaz “Gondolkodom, tehát vagyok!”
(Maga a banner animált, szóval a filmből megtudunk minden fontos információt.)
December
Na, kérem, ez a tökéletes megoldás.
Miért is?
A profi eredménynek több összetevője van, nézzünk belőle néhányat!
Kezdjük a legkevésbé feltűnővel, a háttérrel!
Az átmenetes szürke semleges háttér, arra szolgál, hogy kiemelje az előtte álló alakot és természetesen a táskákat.
Ha már táska: érdemes felfigyelni a klasszikus három-szín megoldásra! (Ma már minden kezdő tudja, az ember leghatékonyabban három színt tud felfogni. (És akkor most ne menjünk bele a színek szimbolikájába…)
Végül vegyük szemügyre a női alakot is!
A fotós a klasszikus “szemezős” beállítást alkalmazta: a kamera objektívjét szem magasságba helyezte el, így bárhonnan is nézünk a képre, mindig ránk néz.
November
A hirdetés egy online webshop reklámjaként jelent meg.
A piros szín aktivitást sugall, a lakonikus “Meveszem” határozottságot.
Pont annyit mond, amennyire szükség van az adott döntési pillanatban.
A magyar McDonald’s célja itt nyilvánvalóan az volt, hogy azokat a fiatalokat célozza meg, akik egy átmulatott éjszaka után, égő belekkel betérnek valamelyik éjjel-nappali éttermükbe, hogy a maradék három százasukat sajtburgerre költsék.
A probléma az ezzel a hirdetéssel, hogy vagánynak akar látszani, de nem mer vagánynak lenni. A szövegezés kicsit óvatos lett, emiatt a lazasága erőltetett.